Thursday, October 20, 2016

Sevgi Ahlak Demektir

Az mıyız gerçekten?
Çok mu azız?
Biz, kalbiyle yaşayan insanlar, aklın sürekli yalan ve dünyadaki savsata ile uğraştırdığını görenler tükeniyor muyuz?
Hala varız demek istiyorum?
Hala, en azından birbirimize yetecek kadarız diye haykırmak, birilerinin suratına vurmak istiyorum.
Sevgiden başka bir bokun bizi insan yapmadığını, çalışmanın kölesi değil, bizim kölemizin çalışmak olması gerektiğini görmek istiyorum.
Çok şey mi istiyorum söyleyin!
Çok şey mi sevgiyle, sevgiliyle yaşamak?
Sevdiğin için çalışmak ve sonra onunla mutlu şekilde ömrünü sonlandırmak...
Bu mu çok?
Delirtmeyin Allah aşkına adamı, kadını, insanı!
Hiçbir şeyin kölesi olmasak olmuyor mu?
Eğer birinin kölesi olacaksanız, o sadece sizi sizin kadar seven birisi olsun.
Hayatınızı kalbinizle yaşayın.
Ben, sevgiyle var olan bir adamım.
Eğer birisi bana değer veriyorsa, ben ona on kat vereyim ki daha da iyi hissedeyim derim.
Kırmam, dökmem, kötü söz söylemem.
Bunları neden yaparım bilir misiniz?
Çünkü sevmek demek, ahlak demektir.
Bugün dünyanın en ahlaklı insanıyım diyebilmeniz için, kalbinizin dur durak bilmeden sevgi için çarpması gerekir.
Gerçekten seven insan ahlaklıdır.
Sevgi insanı öyle bir kalıba sokar ki kimseye zarar veremezsiniz.
Eğer kalbiniz olması gerektiği gibi sevgi ile doluysa, siz dünyanın en ahlaklı insanlarından da birisisiniz.
Peki, yine soruyorum.
Çok mu az kişiyiz?
Sevgimizi, saygımızı, ahlakımızı koruyan, dünyadaki çıkar ilişkisine teslim olmamış bir elin parmağını geçmeyecek kadar mıyız?
Değiliz deyin n'olur?
Milyonlarca kişiyiz diye haykırın Allah aşkına.
En azından beni kandırmak, şu küçücük saf ve salak dünyamda iyi hissetmemi sağlamak için yapın bunu.
Belki siz de iyi hissedersiniz fazla kişi olduğumuzu zannedince!
                                                                                                                                Mustafa Bayrak